Lekce jógy

Restorativní jóga

Princip restorativní jógy spočívá ve velmi dlouhém spočinutí v ásánách (5-20 min.) a je zaměřený především na uvolňování celého těla a relaxaci mysli. Dlouhé a pohodlné výdrže v jednotlivých pozicích docílíte s pomocí jógových pomůcek, jako je válec, bloky či popruh. Pomalé relaxační cvičení umí aktivovat ten nervový systém, který nedokážeme vědomě ovládat a který má na starosti např. zpomalení srdeční činnosti či průběh dýchání. Vaše mysl si během cvičení odpočine a při pravidelném cvičení získáte i větší odolnost vůči nemocem způsobeným stresem.

Nejčastěji učíme: neděle

Ranní jóga

Zahajte svůj den krátkou meditací, protažením a zahřátím svého těla, vyčištěním svojí mysli. Začněte ranní jógou a váš den bude plný úsměvů. Hodina obsahuje Pozdravy Slunce, rovnovážné pozice, pozice ve stoje, posilující pozice a hluboké protažení. Brzká ranní hodina je skvělý způsob, jak se spojit s okamžikem a nadcházejícím dnem a také si dát předsevzetí. Vstaňte a zazařte!

Nejčastěji učíme: pondělí, úterý, pátek, sobota

Power jóga

Tato hodina používá dynamické silné jógové sekvence, která vám zvýší srdeční tep a pomůže Vám spojit se s vnitřní silou. Tato hodina bude výzvou jak fyzicky, tak i mentálně. Zanechá ve vás pocit povzbuzení, síly a energie!

Nejčastěji učíme: pondělí, středa, neděle

Jógová terapie

Jógová terapie je vlastně zdravotní cvičení vhodné pro všechny cvičící, v každém věku. Je to práce vědomou pozorností s dechem, trénuje koncentraci a regeneruje mysl a tělo současně. V rámci jógové terapie jsou praktikovány pozice pro uvolnění zad a kloubů, vývojové polohy a ásany, které pozitivně působí na regeneraci fyzického těla a současně stimulují mozek, který je základem řízení lidského pohybu. Dechová praxe (pranájáma) je podstatnou součástí jógové terapie.

Nejčastěji učíme: pondělí

Ranní jóga s válcem

Zahajte svůj den krátkou meditací, protažením a zahřátím svého těla, vyčištěním svojí mysli. Začněte ranní jógou a váš den bude plný úsměvů. Brzká ranní hodina je skvělý způsob, jak se spojit s okamžikem a nadcházejícím dnem a také si dát předsevzetí.  Díky pěnovému válci posílíme střed těla, protáhneme daleko intenzivněji svaly a fasciální tkáně. Válec nám pomůže celkově zlepšit držení a vnímání celého těla. Daleko více zapojíme hluboký stabilizační systém, budujeme sílu, stabilitu a rovnováhu.

Nejčastěji učíme: úterý a neděle

Vinyasa jóga

Tato hodina je založená na Vinyase neboli praxi založené na jeden dech – jeden pohyb. Je to zábavná a dynamická rutina, která se postupně vypracuje do plynoucí sekvence. Setkáváme se zde s takzvanou svobodou pohybu, kde jsou pozice v novém nádechu plném překvapení. Po hodině se budete cítit plní energie, klidní, a připravení čelit světu.

Nejčastěji učíme: úterý a pátek

Body harmony jóga

Hodina plná jemného zahřátí, protažení a relaxace. Tato lekce protáhne tělo do všech stran, rozvolní páteř a naladí nás na přítomný okamžik „tady a teď“. Dodejte tělu energii, pružnost a zharmonizujte svoji mysl.

Nejčastěji učíme: úterý

Zdravá záda a fascie

Zdravotní jóga je zdravotní cvičení vhodné pro všechny cvičící, v každém věku. Je to ideální řešení důsledků sedavého stylu života i jednostranného přetěžování svalů a pohybového aparátu v zaměstnání či při sportu. Lekce je vhodná pro všechny, kterým záleží na správném držení těla a na zdravé, pružné a bezbolestné páteři. 

Nejčastěji učíme: středa

Jóga ve tmě

V sále budou zhasnuta všechny světla a bude rozsvíceno jen pár svíček a náš venkovní Buddha. Navíc si zavřete oči, aby jste vnímali pouze sami sebe. Cílem je odvrátit se od vnějšího světa, pochopit své tělo a propojit se s ním.  Jóga ve tmě  tříbí naše smysly a vede nás do hlouběji svého nitra, dokáže prozářit smysly a přináší nevšední zážitek, relaxaci a zlepšuje koncentraci. Více si můžete přečíst v článku Jóga ve tmě.

Nejčastěji učíme: středa

Stretch flow

Nemáte rádi klasické protahovací cviky, ale přitom víte, že je Vaše tělo potřebuje? Jóga Stretch flow protahuje tělo do všech směrů na vlnách dechu. Nejedná se o statické protažení, ale protažení v jógových ásánach (pozicích), ve kterých se zaměříme na spojení dechu s pohybem (Jeden dech - jeden pohyb), to vše za doprovodu příjemné rytmické hudby. Stretch flow Vás rozhodně bude bavit. Z lekce budete odcházet s úsměvem na tváři, příjemně protažení, plní energie a s vyrovnanou myslí.

Nejčastěji učíme: středa

Jóga pro spánek

Žijete ve stresu a potřebujete pomoc v hetické době a najít cestu ke klidu? Zachumlat se do peřin a spát jako nemluvně. Přesně tak se budete cítit, až po lekci Jóga pro spánek půjdete ulehnout do postele. V průběhu hodiny projdeme pozice, které podporují dobrý spánek. Na závěr nás čeká meditace s vizualizací a Šavásana se speciální hudbou (na delta vlnách, 2,5 Hz) , která zintezivní relaxaci (pomáhá zklidnit mysl, uvloňuje od stresu a snižuje hladinu kortizolu v těle).

Nejčastěji učíme: úterý

Vitální jóga

Vitální (hormonální) jóga podporuje správné fungování těla a jeho vitalitu. Je zaměřena na stabilizaci těla, tvarování problémových zón, proudění lymfy, harmonizaci oběhového, trávícího a hormonálního systému, správnému držení těla a prevenci bolesti zad. Jemné protahovací a posilující cviky a speciální dechové jógové techniky cíleně stimulují žlázy s vnitřní sekrecí (cvičení je tedy vhodné i pro ženy v menopauze nebo s hormonální nerovnováhou) a další orgány a podporují tak jejich správné fungování. 

Nejčastěji učíme: čtvrtek

Jógová terapie s válcem

Obsahem jógové terapie je ve velké míře zpracování obsahu hlavy. Přesněji řečeno – pročištění mysli, aby tímto očištěním došlo i k uvolnění fyzického těla. Sekundárně jógová terapie působí jako náprava vadného držení těla a zlepšení pohybových dovedností. V této lekci budeme používat pomůcky: pěnový válec 90x15 cm a fasciální míčky, posílíme střed těla.

Nejčastěji učíme: čtvrtek

Hluboké protažení a relaxace

Užijte si hodinu, která několika způsoby uvolňuje chronický stres jak z Vašeho těla, tak i mysli. Tato hodina je navržená tak, abychom propustili napětí a vytvořili nový prostor pro vše, co Vás čeká. Hodina začíná s relaxační variantou Pozdravu Slunce, a poté se přesuneme do protahovací a relaxační části. Po hodině se budete cítit osvěženi a uvolněni.

Nejčastěji učíme: sobota

Jin jóga

Jin jóga se koncentruje na pojivovou tkáň: kosti, klouby a fascie. Spojuje v sobě nejstarší jógovou tradici s čínskými taoistickými prvky. Klíčem jsou dlouhé, až 5 minutové setrvání v pozicích a práce s vnitřními energetickými drahami. Jde o klidné cvičení založené na mlčení a tichu, které vás zavede hluboko k vašemu vnitřnímu já. Ne nadarmo se v angličtině jin józe přezdívá soft yoga, neboli jemná jóga. Musíte sami najít tu správnou hloubku pozice a naslouchat svému tělu.

Nejčastěji učíme: pátek

Úplňková jóga

Cítíte se plní emocí, starostí či myšlenek? Chcete zažít chvilku klidu a urovnat si vše v hlavě? Dopřejte si jednou za měsíc hodinku, která je pouze a jenom pro Vás? Pozicemi uvolníme tělo, dechem energii a meditací naší mysl. Dáme si nová předsevzetí a vystoupíme do nového cyklu připravení a plní nápadů a síly je realizovat.

Nejčastěji učíme: jednou za měsíc v úplňku

Onko jóga

KARMA SRDCEM je ONKO JÓGA, která je kombinací jemného fyzického cvičení, dechového cvičení, technik vizualizace a léčivých meditací. Každý se pak může zapojit či praktiky vynechat podle toho, jak se ten den cítí.

Lekce je otevřená pro neonkologické i onkologické klienty. Onkologičtí klienti mají leci zdarma, nepotřebují žádné lékařské potvrzení ani vysvětlení, mohou se nacházet v jakékoliv fázi léčby: před samotným léčením, v době chemoterapie nebo ozařování, s určitým odstupem po operačním zákroku i po ukončení léčby. Jedná se o velice jemné fyzické cvičení (jógovou terapii) většinou v leže na zemi s ohledem na omezení klienta.

Nejčastěji učíme: pondělí

Malí jogíni

Lekce je vhodná pro děti 3 - 7 let. Pokud chcete přihlásit Vaše děti do programu, který nejenže je udrží aktivní a zdravé, ale i pomůže, aby zůstali klidní a soustředění … pak je tato hodina právě pro Vás!

Nejčastěji učíme: pondělí